Onderwijsmagazine

‘Popcorn en cola klaar? Zitten maar!’

 

 

 

 

‘Popcorn en cola klaar? Zitten maar!’

Yvonne Prins, Adviseur Marketing

 

 

‘Als je mij een paar maanden geleden had verteld dat de scholen voor een behoorlijk lange periode gesloten zouden worden, dan had ik je echt voor gek verklaard. Als het dan toch gebeurt, vind ik het wel erg mooi om te zien hoe het onderwijs daar heel snel op inventieve en creatieve manier mee omgaat, met bijvoorbeeld alle online oplossingen. Alles werd meteen op Teams ingezet en zo vergaderen we nu ook.

Regieteam Corona

Ik zit samen met een aantal collega’s in regieteam Corona. Als de overheid met nieuwe maatregelen komt, zijn we er steeds helemaal klaar voor om daarover te communiceren met leerlingen, studenten, ouders en medewerkers.

Verder houd ik me samen met collega José Hagoort bezig met de Student Journey. Die zetten we onder andere in voor het open huis, waarbij je van te voren een e-ticket kunt scoren. Het open huis van maart kon niet doorgaan, we moesten gelijk met een alternatief komen. We hadden wat respijt omdat de uiterlijke aanmelddatum werd verschoven van 1 april naar 1 mei.

Thuisbios

’Inmiddels zijn we met een hele nieuwe campagne gestart, waarbij potentiële studenten hun gegevens kunnen achterlaten mochten zij vragen over een opleiding hebben. We zorgen ervoor dat de teams de potentiële student terugbelt. Daarnaast zijn we gestart met webinars, die op YouTube en Facebook zijn uitgezonden. Potentiële studenten konden zich vooraf aanmelden. Ze kregen een gepersonaliseerd thuisbiosticket en bij de start van de webinar een sms’je: ‘Popcorn en cola klaar? Zitten maar! De webinar gaat van start!

Je moet er iets leuks van maken en zien te komen tot een rond verhaal: zo komt de popcorn overal terug. Tijdens de webinars stelde een presentator vragen aan een docent en student van het betreffende Landschap. Er kon ook live gechat worden, zodat de vragen tijdens de webinar behandeld konden worden. Er was veel belangstelling voor; meer dan honderd potentiele studenten hadden zich aangemeld.

Het is een rare periode, maar het geeft ook nieuwe inzichten. Zo gaan we acties die we hebben ingezet de afgelopen periode zeker opnieuw inzetten.’